Cătălin Gherzan, fost candidat la Primăria Piteşti, manager al Şcolii Private LEXFORD CASTEL, critică modul în care Ministerul Educaţiei înţelege să reformeze sistemul actual al învăţământului de stat. Gherzan spune că profesorii nu sunt şi pedagogi- un criteriu important în relaţia acestora cu elevii- dar şi că meditaţiile la care este nevoit să apeleze şcolarul sunt un semnal foarte îngrijorător pentru ceea ce se doreşte a fi şcoala de astăzi şi de mâine.
- Ca în fiecare an, examenele naţionale înregistrează, per total, rezultate din ce în ce mai mici, din cauza sistemului de învăţământ neperformant, cu profesori care nu sunt pregătiţi să fie pedagogi, în clase cu număr mare de copii.
- Îndemnul tacit sau direct către elevi, atât al Ministerului Educaţiei cât şi al profesorilor, este acela de “Mergeţi şi faceţi meditaţii!”
- Dacă întregul învăţământ se bazează pe meditaţiile din particular, atunci care mai este rostul şcolii?
- Faptul că REFORMA din EDUCAŢIE este doar în vorbe şi nu în fapte, vom avea în continuare elevi care fac matematică şi chimie intens, dar ajung pictori şi muzicieni sau elevi care fac o facultate, iar apoi vând la supermarket!
- Când va ajunge EDUCAŢIA să fie EDUCAŢIE??? (Cătălin Gherzan)