Fundația Culturală Ilfoveanu & Badea deschide mâine o nouă expoziție realizată de Maestrul Ion Iancuț

Share pe Facebook Share pe Whatsapp Share pe Messenger Share pe email

Fundația Culturală Ilfoveanu & Badea are plăcerea de a anunța deschiderea expoziției ,,IANCUȚ 74” începând cu data de 6 Martie 2024. Vernisajul expoziției va avea loc începând cu ora 18:00 în prezenta Maestrului Ion Iancuț.

Ion Iancuț (născut în 28 februarie 1950, la Răducăneni, Iași) este un pictor, sculptor și desenator român, o personalitate marcantă a artei plastice românești contemporane.

Absolvent al Institutului de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, Ion Iancuţ are o bogată activitate expoziţională, atât în ţară (la Sinaia, Focşani, Iaşi, Timişoara, Bucureşti), cât şi în Europa şi Asia (Italia, Olanda, Suedia, Germania, Bulgaria, Cehoslovacia, Japonia), unde a participat cu expoziţii personale sau alături de alţi artişti plastici reprezentativi din România.

Expoziția ,,IANCUȚ 74” este o expozitie retrospectivă care abordează sculptura, pictura și grafica într-o maniera figurativă si tehnici diferite. Pe simezele galeriei vor fi expuse 29 de pasteluri (50/70cm) din perioada 2022-2024, 20 picturi (ulei pe pânză, 50/70 cm) din perioada 2010-2015, 10 desene în penița(30/40 cm) din perioada 1980-1981 și 15 sculpturi in bronz, plastică mică, din perioada 1975-2020.

Lumea lui Ion lancuț, coerentă, exemplară, originală, este întreruptă tridimensional în cadrul expoziției deschise la Fundația Culturală Ilfoveanu & Badea prin bronzuri impecabil turnate și finisate, prin uleiuri sau pasteluri care adaugă culoare formelor măiestrit conturate si prin desenele în tus care se bazează pe siguranța și fluența liniei. Personajele sale sunt în perpetuă căutare, nu și-au găsit țelul, împlinirea, izbăvirea, uneori nu și-au găsit nici măcar calea, după cum nu au reușit să dobândească, deși se străduiesc necontenit, iertarea, pacea, dragostea sau lumina.

Cu o vocație descoperită de timpuriu și cultivată cu consecvență de-a lungul anilor, Ion Iancuț și-a construit un discurs inconfundabil în sculptura contemporană. Opțiunea sa pentru morfologii cu o deosebită sarcină imaginativă are rațiuni adânci, întemeiate pe aderența la cultura arhaică ce își caută drum prin neîncetatele expierențe ale actualității. (…) Elementul antropomorf, mereu prezent în creația lui Ion Iancuț, nu apare din dorința de a dezvălui amănunte particularizatoare, care să funcționeze sub zodia portretisticii, în care domină intențiile mimetice. Mult mai importantă i se pare artistului să plaseze forma sculpturală (în general, elemetele demersului artistic, aparținând regimului volumetric, discursului pictural sau grafic) în punctul central al unei discuții despre om, despre condiția umană, în perspectivă existențială și filozofică. Există, de aceea, o anume perspectivă teatrală, care presupune o distanță contemplativă, dar care solicită în același timp privitorul. Personajele care populează spațiul lucrărilor sale sunt „văzute”, de regulă, în mișcare, în unghiuri neașteptate, care mențin o irepresibilă impresie de manifestare, de neîntreruptă activitate. Ele evocă teritoriul mitologiei sau al legendelor literare (Adam; Centaur; Fiul risipitor; Ulise) sau pot impune imagini simbolice (diverse întruchipări ale Căutătorului de lumină). Spațiul existenței poate fi traversat de aedul singuratic, un „observator” pătrunzător al spectacolului vieții. (Constantin Prut, Antropomorfii, Mai 2012)

 

Fundația Culturală Ilfoveanu & Badea

sursa foto Ion Iancut- sensoarte.ro

 

Write A Comment