Radu Pally şi soţia sa, Crenguţa Pally, ambii foşti jurnalişti în presa argeşeană, sunt cei care se ocupă de campania lui Călin Georgescu, candidatul care a obţinut peste două milioane de voturi în primul tur al alegerilor prezindenţiale.
De circa trei zile, jurnalişti din diferite trusturi de presă naţională critică pe conturile lor de socializare maniera în care sunt trataţi de către Crenguţa Pally, PR Comunicare a candidatului Călin Georgescu, după ce aceasta a creat un grup de comunicare cu presa pe WhatsApp. În cazul în care presa naţională nu se conformează regulilor impuse pe grup, pot părăsi grupul ori pot fi excluşi!
Foştii jurnalişti argeşeni, Radu Pally şi soţia sa, Crenguţa Pally, şefii de campanie ai lui Călin Georgescu! Război cu presa naţională!
În această seară, jurnalistul Daniel Coman de la Euronews, a publicat episodul III însoţit de screenshot-uri ale unor conversaţii dintre presă şi echipa de comunicare a lui Călin Georgescu, acuzând modul în care jurnaliştii sunt puşi la punct de către Crenguţa Pally, care a instituit o serie de reguli, cum ar fi: dreptul la o singură întrebare, al cărei răspuns poate veni în 8-10 ore, fără întrebări personale etc.
Şi jurnalistul Marco Badea, contributor la Republica.ro, a vorbit despre aceste lucruri, afirmând că: “aşa arată cenzura, prieteni”.
Mesajele celor doi jurnalişti de la Euronews şi Republica au fost distribuite de mii de oameni. Mai mulţi jurnalişti au fost excluşi din grupul WhatsApp de comunicare al echipei lui Călin Georgescu.
Mesajele:
-
Daniel Coman, jurnalist Euronews Romania:
“Călin Georgescu și presa, 27 noiembrie EPISODUL I
În timp ce voi dezbăteați aseară pe Facebook, niște șefi de la Whatsapp se uitau la cifrele de trafic și nu înțelegeau ce se întâmplă. Pentru câteva ore, Whatsapp a fost principala rețea de socializare. Echipa lui Călin Georgescu a făcut un grup de comunicare cu presa! Primul mesaj a venit la puțin timp după live-ul de aseară chiar de la Cristela Georgescu, soția candidatului. În care anunța că va răspunde (pe whatsapp!) întrebărilor jurnaliștilor. Un fel de AMA de pe Reddit. Grupul a crescut rapid, și la un moment dat bătea spre 300 de membri. Jurnaliștii au început să pună întrebări. Despre modul în care și-a făcut campanie. Despre fluxul banilor. Despre viziunea candidatului pe diferite paliere (geopolitică, educație, economie, drepturi, etc.). Zeci, sute de întrebări. Dar răspunsurile nu veneau. Sigur, au fost și remarci legate de modul de a comunica. Unidirecțional. Fără răspunsuri. După câteva ore, Cristela Georgescu a mai trimis un mesaj, în care a precizat că echipa de campanie e formată din 10 oameni, din diferite țări, cu mai multe joburi. Iar jurnaliștii au început să pună întrebări despre acești oameni. După care democrația din mica bulă de comunicare a luat-o rapid la vale. Cineva din echipa de campanie a trimis un mesaj în care a acuzat jurnaliștii de bullying. Și au început epurările. Rând pe rând, zeci de jurnaliști au fost eliminați din grup. Suntem la începutul unei noi zile. Cu siguranță, un nou episod dintr-un serial care te trece prin toate stările. Genul programului, thriller. Mi-a părut bine să ne vedem, colegi.”
Călin Georgescu și presa, 28 noiembrie EPISODUL II
Știu, a fost o zi plină și încă nu s-a terminat. Dar probabil vă întrebați ce se mai întâmplă pe grupul de whatsapp destinat comunicării cu presa, fondat de „o echipă de voluntari care se ocupă de campania lui Călin Georgescu”. Pun între ghilimele pentru că, în ciuda insistențelor, nimeni din această „echipă de voluntari” nu a vrut să se prezinte, deși noi toți ceilalți 300 de jurnaliști am făcut-o. Sigur, pentru că suntem jurnaliști, am aflat între timp numele, istoricul și legăturile unora dintre ei, dar asta e altă poveste pentru alt episod. De-aia și vedeți un nume în dreptul emitentului în screenshoturi. Cert este că, în lipsa unor dovezi, poate fi și vecina mea de la etajul doi. Bun, și acum să vă spun ce s-a întâmplat în ultimele 24 de ore pe acel grup. Evident, întrebările jurnaliștilor au curs în continuare. Sute de întrebări de la sute de jurnaliști. Iar astăzi, când s-au întâmplat atât de multe evenimente importante, cu atât mai multe întrebări au curs. Între timp, Cristela Georgescu (soție de Călin) a părăsit grupul, iar comunicarea a fost preluată de cineva care a instituit niște reguli…mai puțin democratice.
- – fiecare jurnalist are dreptul la O SINGURĂ întrebare
- – nu avem voie să comentăm răspunsurile
- – fără glume sau ironii
- – răspunsurile vin în termen de 8-10 ore (!!!)
- – fără întrebări personale, doar legate de campanie (!)
Evident, mulți au reclamat că nu e un mod foarte transparent și proactiv de a comunica. Au fost dați afară. Alții au reclamat faptul că „echipa de voluntari” nu respectă propriile reguli, pentru că – evident – nu au răspuns în termenul stabilit tot de ei. Au fost dați afară. Vă mai țin la curent. Cât oi mai fi pe acolo.”
Călin Georgescu și presa, in aceasta seara 29 noiembrie EPISODUL III
“Au mai trecut 24 de ore, și sunt sigur că sunteți foarte curioși să aflați ce se mai întâmplă în mica bulă virtuală distopică creată de „o echipă de voluntari care se ocupă de campania lui Călin Georgescu”. În primul rând, vreau să vă asigur pe toți că regulile sunt sfinte. Strămoșești, chiar. Venite de la vechii daci. Și doar dacă le respectăm, ne putem uni cu Universul înțelepciunii candidatului georgescian. Prin intermediarii săi voluntari, desigur. A se observa screenshotul în care Crenguța Pally aplică legea, și îi cere unei colege să nu încalce sfânta regulă a întrebării unice. Altfel, am primit câteva răspunsuri astăzi. „Călin Georgescu nu se află în campanie electorală, ci într-o lucrare dedicată poporului român. (…) Munca sa este posibilă doar prin ajutorul divin. (…)” Cine v-a lucrat aicea? Sigur, nu e totul lapte și miere, cum ați putea crede, în tărâmul muncii divine a candidatului providențial. Și astăzi au mai fost epurați colegi. Vă mai povestesc, dacă oi mai fi.”- a spus Daniel Coman, jurnalist Euronews Romania, în cele trei mesaje postate, cel de-al treilea dintre ele în această seară.
- Contributor/jurnalist Republica.ro, Marco Badea
“Așa arată cenzura, prieteni. Pe grupul de presă de unde am fost exclus, doamna Crenguța Pally, care se ocupă de comunicarea candidatului Călin Georgescu, impune reguli stricte pentru jurnaliștii rămași. Mai mult, mesajul vine după ce echipa de comunicare a domnului candidat a emis azi un comunicat de presă în care a susținut că toate acțiunile presei „aservite intereselor străine au fost centralizate într-un cloud de monitorizare a minciunilor”. Pe scurt, presa trebuie să respecte următoarele reguli, după cum crede Călin Georgescu:
1. Să adreseze o singură întrebare
2. Să evite repetarea întrebărilor
3. Să se abțină de la comentarii asupra răspunsurilor
4. Să evite glumele și ironiile
5. Să accepte faptul că răspunsurile vor fi oferite în maximum 8-10 ore, dacă este posibil.
6. Să nu pună întrebări personale, ci doar legate de campanie.
Iar doamna Crenguța Pally mai transmite jurnaliștilor că nerespectarea regulilor poate duce la excluderea acestora din grup. Când îți este frică să răspunzi la întrebări legitime, acum că ești calificat în finala prezidențială și nu mai eși sub radar, cum naiba să creadă cineva că vrei să respecți democrația și să nu instaurezi un regim iliberal? Domnului Călin Georgescu îi place doar monologul și să vorbească în medii în care se simte confortabil sau pe care le controlează. Dar nu așa funcționează o democrație. Dacă vrei să ajungi președintele tuturor românilor, ei bine, trebuie să vorbești cu toți românii (iar asta o faci mai ales prin intermediul presei), nu doar cu cei care se închină deja la icoana ta populistă și extremistă de pe TikTok.”- a spus în postarea sa Marco Badea, Contributor/jurnalist Republica.ro.
Afacerea de publicitate Marker & Senzzo
Radu Pally este chiar directorul de campanie al lui Călin Georgescu. Pally a făcut miercuri o declaraţie pentru hotnews.ro, privind apartenenţa hashtagului #echilibrușiverticalitate: Contactat de reporterii HotNews, directorul de campanie al lui Călin Georgescu, Radu Pally, a declarat: „nu avem nicio legătură cu acest hashtag #echilibrușiverticalitate. Domnul Georgescu a făcut o declarație foarte clară în online în legătură cu acest hashtag, nu știm despre el, ni l-au asociat televiziunile”, a scris hotnews.ro.
Radu Pally şi Crenguţa Pally au lucrat în presa argeşeană în urmă cu mai mulţi ani, numele lor fiind legate de publicaţiile Blitz şi Reklama. Ulterior au dezvoltat afaceri în publicitate. Pe profilul său de pe LinkedIn, Crenguţa Pally menţionează ca fiind managing partner din anul 2013 la compania Marker & Senzzo Media, cu sediul în Piteşti.
Societatea Marker & Senzzo Media este cea care a produs clipul publicitar de campanie electorală pentru candidatul la prezindenţiale Călin Georgescu, după cum rezultă din captura video B1 TV, în care este trecut şi codul mandatarului financiar (CMF) aşa cum impune legislaţia electorală.
Călin Georgescu a declarat că a avut buget zero pentru campania sa electorală pentru alegerile preşedintelui României.
surse: Daniel Coman si Marco Badea- Facebook, captura B1TV
sursa foto slider- Radu Pally, Facebook
(Graţiela Bâzoi)
Comments are closed.