CĂTĂLIN GHERZAN: TITULARIZAREA, procent foarte mic de promovabilitate, iar PEDAGOGIA- spre ZERO!

Share pe Facebook Share pe Whatsapp Share pe Messenger Share pe email

Cătălin Gherzan, manager al Lexford Castel, fost candidat la Primăria Piteşti, vorbeşte, în contextul examenului de titularizare, despre importanţa majoră a calităţii de pedagog, care trebuie să definească un cadru didactic:

“Situaţia de la titularizare ne arată că profesorii sunt din ce în ce mai nepregătiţi, atât pentru acest examen, cât şi pentru a ne educa copiii. Să nu uităm că examenele sunt despre profesionalismul lor, despre modul de a preda, despre cunoştinţele pe care le transmit elevilor, dar, din păcate, nu sunt evaluate şi calităţile lor pedagogice. Un geniu este un geniu, cum s-ar spune despre un cadru didactic extrem de bine profesionalizat, dar pedagogia este cea care îl diferenţiază de adevăraţii profesori.

Accentul trebuie să se pună nu doar pe pregătirea lor specifică, ci, foarte important, şi pe pregătirea lor pedagogică. Aceste formări trebuie să meargă împreună. Profesionalismul lor trebuie să se reflecte în rezultatele copiilor, cel puţin la fiecare final de an şcolar, prin examene sau evaluări. Care este rolul real al evaluărilor copiilor? Ce face sistemul de învăţământ când constată nivelul scăzut sau foarte scăzut al unei clase? Ce măsuri se iau? Este oare de vină doar elevul?  Există o ineficacitate periculoasă a concluziilor trase de decidenţii din educaţie, în urma evaluării elevilor.

Cu ce soluţii vine sistemul de învăţământ pentru a creşte nivelul educaţiei, în urma acestor evaluări? Analizează cineva cât de pedagog este profesorul de şcoală? Pentru că rezultatul este evident: dacă titulatizarea are un mic procent de promovabilitate, atunci pedagogia este spre zero şi încă nu se realizează, în ciuda statisticilor dezastruoase, cât de gravă este această realitate!”

CĂTĂLIN GHERZAN

NOTE:

  • La nivel naţional, rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă la examenul de titularizare este de 44,47%, în scădere față de rezultatele din ultimii patru ani.
  • La nivelul judeţului Argeş, doar 37, 90% din candidaţi au luat nota 7 la proba definitorie a Titularizării pe un post în învăţământ.

 

Write A Comment

error: Content is protected !!