Efectele pandemiei în activitatea Tribunalului Argeş- Arhiva, cel mai afectat compartiment

Share pe Facebook Share pe Whatsapp Share pe Messenger Share pe email

Potrivit conducerii Tribunalului Argeş, retricţiile impuse de pandemia COVID au avut o serie de efecte negative, dar şi unul pozitiv.

Un prim efect negativ a fost acela al suspendării cauzelor, altele decât cele urgente, pe perioada stării de urgenţă, fapt ce a determinat ca dosarele respective să necesite un timp mai îndelungat de soluţionare, se arată în raportul Tribunalului Argeş, întocmit pentru nul 2020.

Un alt efect a fost acela al încărcării completurilor de judecată, odată cu reluarea activităţii, dispusă după ridicarea stării de urgenţă şi instituirea stării de alertă, în sensul că au fost reluate procedurile de regularizare a cauzelor înregistrate pe rolul instanţei în perioada stării de urgenţă, respectiv s-au luat măsuri de fixare a termenelor de judecată în cauzele suspendate;

De asemenea, un alt aspect negativ a fost creşterea  stocului de dosare înregistrate pe rolul instanţei şi nesoluţionate, din cauza instituirii stării de urgenţă şi a suspendării celor care nu erau urgente. Totodată, situaţia generată de pandemia de covid-19 a condus la cresterea duratei de redactare a cauzelor în anul 2020 faţă de anul 2019, de la 19 zile la 25 zile efective de redactare;

Alte efecte negative:

  • au fost înregistrate întârzieri nesemnificative în comunicarea actelor de procedură în materiile non penale;
  • au fost înregistrate întârzieri în restituirea dosarelor soluţionate, către instanţele de fond, compartimentul Arhivă al instanţei fiind cel mai afectat în perioada pandemiei de Covid-19 (în prezent la arhiva instanţei există 2 persoane în concediu medical, ceea ce a necesitat alocarea unor grefieri de şedinţă pe perioadă determinată la acest compartiment);

În activitatea Tribunalului a fost înregistrat şi un efect pozitiv, în vreme de COVID: cel al reorganizării activităţii în plan administrativ, prin alocarea de fonduri suplimentare şi utilizarea lor în scopul digitalizării instanţei de judecată, pentru păstrarea distanţării sociale dar şi pentru facilitarea şi urgentarea procedurilor de comunicare a actelor emise de instanţă.

 

Write A Comment

error: Content is protected !!